28 Mayıs 2017 Pazar

Yoga'nın Faydaları

Photo Credit: Elif Kahveci

Yoga hayatıma girdiğinden beri, bende ve hayatımda o kadar çok şey iyi yönde değişti ki, üzerine kitap yazdım. Yoga beni iyileştirdi, sinirlerimi aldı, yumuşattı, bana hayatı anlattı, beni başka biri yaptı. Hepsini umuyorum çok yakında çıkmak üzere olan kitabım Çingene’de okuyabileceksiniz.

Bu yazımda sizlerle yoganın bazı faydalarından bahsetmek istedim. Kim bilir, belki bu listeden işinize yarayacak bazı noktalar bulur, siz de yogayı hayatınızın bir parçası yapmaya karar verirsiniz! Yoganın faydaları sadece fiziksel değil. Aynı zamanda zihinsel ve ruhsal seviyelerde de şifalı etkileri var. Aşağıda birkaçını sıralıyorum:

Fiziksel :

* Fiziksel esnekliğin artması
* Kas kuvveti ve tonunda artış
* Solunum, sindirim, bağışıklık ve dolaşım sistemlerinin kuvvetlenmesi
* Hormonların ve vücut ısısının dengelenmesi
* Daha fazla enerji ve canlılık
* Metabolizmanın dengelenmesi
* Yumuşak ve güzel bir cilt (yoga büyük bir anti-yaşlanma ajanıdır!)
* Duruşun düzelmesi

Zihinsel :

* Konsantrasyonun artması
* Zihnin berraklaşması
* İletişim ve sosyal ilişkilerin
* Stresin azalması
* Stresle başa çıkma yeteneğinin artması

Ruhsal :
Daha fazla
* Huzur
* Sevgi
* Enerji
* Motivasyon
* Coşku
* Yaratıcılık

Yoganın en büyüleyici kısmı ise günlük hayatınızın bir parçası haline getirdiğinizde (bu sadece yoga duruşlarını düzenli uygulamak anlamında değil, yoganın daha bir sürü başka metotları da var; bu konuda ayrıca yazacağım) çeşitli yeteneklerimizi ortaya çıkarması. Zor durumlar karşısında daha güçlü ve sarsılmadan durabilmenin yanı sıra, kendimize koyduğumuz sınırların ötesinde olanı fark etmeye başlamak ve potansiyelini tümüyle yaşamaya başlamak gibi mesela...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder