29 Ekim 2012 Pazartesi

Forma Girme Maratonu Sık Yapılan Hatalar


FORMA GİRME MARATONU 
SIK YAPILAN HATALAR VOL.1

“Herkes çok başarısız olduğunuzu söylese bile siz asla kendinize başarısız demeyin.” 

“2 aydır rejim yapıyorum 1 gram veremedim! :(

HAYIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIR!! VAZGEÇMEYİİİİİİİİİN!! 

Defalarca kilo alıp vermiş olabilirsiniz. Defalarca başarısız olmuş da olabilirsiniz. Defalarca tepetaklak düşmüş kalkmış olabilirsiniz. Ama sakın kendinizi bırakmayın, hele ki bu satırları okuyorsanız. Kilo verme maratonunda pek çok hatalar yapıyoruz. Sonra da umutsuzluğa kapılıp vazgeçiyoruz, kendimize kızıyoruz.

Uzun zamandır uğraşıp da kilo veremiyorsanız, (sanıyorum günümüzde insanlığın büyük bir kısmının sorunu bu) bazı şeyleri farklı yapmanız gerekiyor demek ki! Kilo vermek ve formda kalmak aslında kolay. Fakat yolunu kendi kendine keşfetmek zor olabilir.

Herşeyden önce forma girme sürecinizi bir maraton olarak görün, 100 metre koşusu değil.

Kalori saymakla, yağı kısmakla olmuyor. Bazı yiyecekler var ki, yağları size faydalı. Bazı yiyecek kombinasyonları, sizi uzun süre tok tutuyor ve daha enerjik yapıyor. Bazıları da enerjinizi emiyor, vampir gibi.  J 2 tane muzda da 200 kalori var mesela, bir tane kruasanda da. “Amaan canım, boşver ver kruasanı!” diyerek olmaz. Çünkü besin değerleri, vücudunuzda yaratacağı yağ oranı ve sizi tok tutma zamanları farklı! Günlük yaşamınızda yediklerinizin dağal ve besleyici değerlerinin yüksek olmasına özen gösterin. Genellikle iyi yerseniz, arada bir de bira patates ya da fast food sokuşturabilirsiniz araya.

Sağlıklı diye, sonsuz miktarda yemek diye de birşey yok tabii! J

Aşırı spor yapmakla da olmuyor. Hareket şart fakat spor manyağı olursanız da, bu sizi davul gibi şişirip kaslı insan yapabilir. Bir de “bugün nasıl olsa spor yaptım” diye yemeğe abanıyoruz çoğu zaman.

Forma girme maratonunda sık yapılan cinlikler arasında, yapay tatlandırıcılara, yağsız sütlere, yoğurtlara yönelmek de var. Size söyleyeyim, bu gibi adımlar basbayağı dolandırıcılık. Şöyle, “daha fazla yerim, içerim ama kalori almam, oh oh” Bu bakış açısıyla olmaz usta. Uzun vadeli formda kalmak istiyorsanız, abanmayı bırakmanız gerek.






FORMA GİRME MARATONU 
SIK YAPILAN HATALAR VOL.2

“2 aydır rejim yapıyorum 1 gram veremedim! L

HAYIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIR!! VAZGEÇMEYİİİİİİİİİN!!

Disiplin, özgürlükten çok uzak bir kavram gibi görünse de, sizi özgürleştirir. Herşeyden önce “ben disipline giremem” konseptiniz varsa, şimdi kırın. “Ben disipline giremem”, “yine başarısız olacağımdan korkuyorum” ile aynı şey.  Tamam, bugüne kadar girememiş olabilirsiniz. Ama bu demek değil ki bundan sonra da giremeyeceksiniz. Disiplinsizlik, bir insanın yapısı olamaz. Tembelliği olabilir. (Kızmaca yok!) Bu işe başlarken, “ya olacak, ya olacak!” ruhu ile girişmelisiniz. Kimse sizi forma sokamaz. Siz, kendinizi sokabilirsiniz ancak.

İlk 1 ay kilo veremiyorsunuz diye kendinizi küt bırakmayın. 1 ay veremeyebilirsiniz. Belki 2 ay veremezsiniz. Belki 3 ay. Ben mesela! Aylarca veremedim hem de gayet düzenli ve sağlıklı beslenmeme, düzenli hareket etmeme, ekstra hiçbir şey yemememe rağmen! Ağlıyordum sinirden. Ama ne oldu biliyor musunuz? 4. Ayın sonunda bir anda kilo kaybetmeye başladım. Aynı yolda devam ettim. Şimdi şükürler olsun ki almıyorum artık.

Ha bir de, kilo verirken, rejime girdim kafasıyla girerseniz, verir verir alırsınız. İdeal kilonuza, sağlığınızı hedefleyerek ulaşmaya bakın. Bu süreçte moralinizin iyi ve herşeyden önce tok olmanız çok önemli. Belli bir sistematikle, listeyle ve zamana yayarak. Sadece fiziksel açıdan kilo vermeye değil, hem zihinsel, hem fiziksel, hem ruhsal olarak formda kalmayı yaşam biçiminiz haline getirmeye odaklanın.

Beslenme adetinizi değiştirin. Benim en sevdiğim yiyecekler pastalar kekler ve kurabiyelerdiŞimdi beyaz unla yapılan hiçbir şeyi çekmiyor canım desem? Adım adım, yerine başka şeyler koyarak, zihnimi eğiterek ve kendimi zorlamadan, canım istediğinde arada bir atıştırarak yavaş yavaş bu alışkanlığı değiştirdim.

Yogasız kilo verilmez diyemem tabii. Ama düzenli yoga ile (haftada 2 kere sosyete yogası değil, hergün evde 30 dakika yoga- 5 günlük Art of Living Yogaya katılıp evde hareketleri nasıl yapacağınızı öğrenebilirsiniz) çok daha kolay verip, şekle girebilirsiniz. Hem fiziksel esneklik kazanırsınız, hem de konsantrasyonunuz artar, moraliniz ve enerjiniz yüksek olur. Rahat edersiniz.  Art of Living 1. Bölüm Programı da öyle. Nefes’le, yüksek moral ve enerjiyle...

Kilolu olmak kaderiniz olamaz. Kendi yaşamınıza en uygun şekilde bütünsel sağlık bilinciyle yaşamak yönünde bir kaç rötuş sizi miss gibi forma sokabilir. Yeter ki inanın!

Kararlıysanız, gelin beraber başlayalım, ben size seve seve yardımcı olurum! :) 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder