15 Ocak 2015 Perşembe

Elaleme Açık Mektup


Sevgili işi gücü olmayan elalem ekibi, 

Son günlerde mahallede beni konuşuyormuşsunuz. Kulağıma geldi de, önce biraz üzüldüm. Sonra dedim ki kendime, benim vücudum, benim yaşamım, benim kararlarım sadece beni ilgilendirir.  Dün kimlerle çıkmışım, eve kim mi girmiş çıkmış, o sarışın hanım kim miymiş, efendim bunlardan size ne? 

Bence benimle uğraşacağınız yere kendinize, sizi mutlu edecek hobiler edininiz. Hatta bu hobileri yararlı bir sebebe çeviriniz. Örneğin ördüğünüz battaniyeleri hayvan barınaklarına bağışlamak gibi. (Bu sadece bir örnek, "yok ben battaniye öremem, illa sana saracağım" diyorsanız; o halde size başka hobiler bulalım? Hobi mi yok canım?)  Hayatınızın bir amacı olursa, belki benim peşimi bırakırsınız. 

Hasbenaz Hanım, Fatma Teyze, Ayşe Nine, Mualla Yenge'nin benim hakkımda düşündükleri, benim geleceğimle ilgili vereceğim kararlar hakkında ne söyleyebilir? Hayır, bi kere beni ne kadar tanıyorlar onlar? Sadi enişteyle bir dertleşmişliğimiz mi var? Sadi enişte dertleşmez zaten. Dertlenir. 

Muallah Yenge benim mutluluğumun sorumluluğunu alıyor mu? O zaman, benim mutluluğuma adasın o da hayatını? Bana her sabah masaj yapsın, saçlarımı fönlesin, hayatıma heyecan katsın, yerleri temizlesin ve ayaklarımı yerden kessin. Öyle çok espri yapsın ki gülmekten kırılayım her gün. Niye ben tek taraflı onun mutluluğu için çalışıyorum? 

Neyse. Mahalleli dosyasını burada kapatmak istiyorum. 

Sevgili işten güçten olan elalem ekibi, siz ne biçim bir ekipsiniz yahu? Madem işinizde gücünüzdesiniz, benimle ne alıp veremediğiniz var? İşinizi, eşinizi sevmediğiniz için, kendi hayatınızda aradığınız doyuma, mutluluğa, başarıya ulaşamadığınız için mi dadandınız bana?  

Siz de mutlu olsanız keşke… Ne aradığınızı bir bulsanız… Kendi önünüzden bir çekilseniz keşke… Ve gökyüzüne açılsanız... Başkalarının mutluluklarında gözünüz kalmasa… Başkalarının mutsuzluklarından namalanmasanız… 

Ama n'apalım… Ben sizi değiştiremem. Sadece beni artık sarsamayacağınızı söyleyebilirim. Çünkü ben kendime, kendi mutluluğuma, başarılarıma, hayatıma, aşklarıma odaklanmayı seçiyorum. Siz de bunu seçin. Başkalarının mutlulukları sizi mutsuz etmesin… 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder