13 Kasım 2012 Salı

ŞEFKAT MERCİİ




“Anneeeee! Bittiiiii!!”
“Ya anne yaaa”
“Of anam anam!” 
“Ağlarsa anam ağlar gerisi yalan ağlar...” bu liste uzar gider...

Memlekette şefkat mercii anne.
Kızlarımızın eksikliğini hissettikleri ise, baba şefkati.
Kocamızda, babamızda aradığımız ne ola ki şefkatten başka?

Bugün çok sevdiğim bir arkadaşımla kahve içiyoruz, “özlüyorum diyor, “boşver ben onları döverim, kimmiş benim kızımı/kadınımı üzen!?”” deyip bağra basılmayı özlüyorum...

Belki sadece kadın/erkek meselesi değil bu, hepimiz şefkati hissetmeyi, anlayışla, yargılanmadan karşılanmayı, hatalarımızın affedilmesini özlüyoruz. Çocukluktaki “annem nasıl olsa evde, bana bi’şey olmaz!” duruşumuzu özlüyoruz...
- -
Çağrının ailesi ve benimkiler yemek yerken, kadınlara yüklenen sorumluluklardan konu açıldı. Babam şaşkınlıkla (sanki yeni farketmişcesine) itiraf etti : “Hakkaten ha, biz de anneyle Almanya’da çalışırdık, beraber hastaneden dönerdik, ben pijamalarımı giyer televizyonun karşısına otururdum, anne Ata’yı emzirir sonra da mutfağa girer yemek hazırlardı.”

Bugün de bir fark yok aslında çoğu evde. Sizin evde erkeğiniz ev işlerine de koşuyorsa, bilin ki Türkiye’nin aydın erkeklerinden birine sahipsiniz.

Benim gözlerimin gerçeklere ilk açılışı, üniversite birinci sınıfta bir (erkek) arkadaşımın çamaşırhanede çamaşırlarımı yıkamış, kurutmuş ve katlarken bulduğum andır. Çok şaşırdım, çok hayran oldum ve de utandım. Neden utandıysam tişörtüm bir erkek tarafından katlanırken!? Hiç erkeklerin çamaşırlarla aralarındaki ilişkiyi düşünmemişim o zamana kadar, ne garip...Tamam erkek yalnız olur, kendi çamaşırlarını yıkama-katlama sorumluluğunu alır ama iki kişi için bu sorumluluğu almak, eğitimle olur ancak.

Yani velhasıl, sevgili erkek anneleri (ve bu duyguları paylaşan babalar tabii ki!) size sesleniyorum...Ne olur oğullarınızı sultanlar gibi büyütmeyin. Onlara da ev işlerini paylaştırın. Şefkatin kadınsal birşey olmadığını, bilakis, güç göstergesi olduğunu onlara anlatın, hissettirin.

Birlikte yeni bir nesil yetiştirelim.
Dengeli ve sorumlulukların sadece kadınlara yüklenmediği...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder