29 Kasım 2012 Perşembe

Bekar Mutluluk

TEK Mİ ÇİFT Mİ? 


Bazı kadınlar bekar bekar gayet de mutlular. Yakın zaman önce çok sevdiğim bir arkadaşımla konuştuk, bana dedi ki: "Ya Arzu, ben böyle çok mutluyum ama evlen evlen diye tutturuyorlar!" 

Ben de kendi kendime söylendim, "erkekler avlansın, kadınlar evlensin, oh ne ala memleket!" Rahmetli anneanneme göre, "erkekler evde kalmaz!"... Ama kadınlar hemen everilmeli...

Biz herkesin işine burnuna sokan bir kültüre aitiz. Kimine göre iyi birşey bu, kimine göre hiç de iyi değil. Orası tartışılır ama şurası kesin ki, komşu Ayşe Teyze'nin de, üçüncü göbekten amcaoğlu Hilmi'nin de senin hakkında söyleyecek birşeyleri vardır!..

Hele ki artık belli bir yaşa gelmiş genç bir kadınsanız, başlı başına konu sizsiniz demektir. "E kızım evlen sen artık." Yahu ben belki evlenmek istemiyorum, sana ne!? Belki ben mutluyum bekar halimle!? 

Sanki "kadınlar gerçek mutluluğa ancak evlenince ve çocuk doğurunca kavuşurlar" gibi bir 80'ler yaklaşımı içinde olmamız beni biraz irrite ediyor doğrusu. Çoğu kadın evlenmek istemiyorsa bile, bunu dillendiremiyor. Evlenmek istememek sanki hastalıkmış gibi muamele görüyor ya, ben buna üzülüyorum. 

Hadi evlenmek istedin, öyle kolay mı kafana göre birini bulmak? Sanki pazara gittin, "üç kilo elma, bir de iyisinden 80 kilo koca tart sen bana."

Bir de evlenmek çok matah birşeymiş gibi gazlayanlara sorsanız, kaçının evliliği tıkırında acaba?


Diğer taraftan da benim gibi, her daim telli duvaklı gelin olmayı hayal edenler var. Her ne kadar içime dönmüşsem, sürdürülebilir meditatif bir hayatı benimsemişsem de, "ruh eşimi bulmadan olmaz" diye tutturdum. Tamam mutluyum huzurluyum da, herşey O'nsuz biraz yarım...

Uzun bekledim, kolay olmadı ama illa inandım geleceğine, söke söke aldım kocamı. Her yolu denedim gelsin de sevsin beni diye, şöyle : 
  • Bir gün, başkalarını kıskanmayı bırakıp, beyaz atlı prensimin orda bir yerde olduğuna fazlasıyla inandım.
  • Zırlamayı kestim, harekete geçtim : İstediğim adamın bütün özelliklerini altalta yazdım. Bütün onda olmasını istediğim değerleri, nitelikleri, hali tavrı, ne yer ne içer, nerde gezer, hepsini...
  • Odama çiftler için bir sunak (altar) hazırladım. Hergün başında mutlu ve huzurlu bir ilişki için mum yaktım dua ettim. Sunağıma mutlu bir fotoğraf yerleştirdim.
  • Kendi iç dengelerimi yerine oturtmaya odakladım. Ben dalgalıysam, illa ilişkim de dalgalanacak. (Genellikle beyaz atlı prensi bekleriz ama beklediğimiz kişi geldiğinde pamuk değil yamuk bir prenses olduğumuzun farkına varırız ya...) 
  • Zaten iç dengelerim yerine oturduğunda, Çağrı'nın son bir senedir zaten hayatımda olduğunu farkettim...İki sene flört ettik, iki sene beraber yaşadık, bir sene nişanlı kaldık, tanıştıktan beş yıl sonra da evlendik. :)

1 yorum:

  1. her iki tarafta isterse olur, kendinizi hazirlamissiniz, şanslıymışsınız ve mutlu olmussunuz. bekar mutluluk biraz yanilsama kendini kandirma diye dusunuyorum.tekil mutluluk insanin bir omur boyunca tek basina mutlu olmasi ne kadar bencil bir varlik olsa da mumkun degil. kendini umursamama hali, kendinden vazgecme hali zaten nedense bizi mutlu ediyor:) sevgiler..

    YanıtlaSil